ДРАГО КЕКАНОВИЋ (Братуљевци, Славонска Пожега, 1947), књижевник, приповедач, романсијер, песник, драмски писац и сценариста.

        Школовао се у Пожеги, Осијеку и Загребу (Југославенски језици и књижевност и Компаративна књижевност). Уређивао је Студентски лист, Пролог, Полет, уредник и приређивач већег броја заборављених приповедача у Српском културном друштву „Просвјета“. Најдуже је радио као уредник и драматург у ,,Драмском програму“ ТВ Загреб, односно ХРТ-у.

      Објавио је следеће књиге: Свјетлост шумa (песме, Осијек, 1965), Механика ноћи, списи (приче, Загреб, 1971), Вечера на веранди (приче, Загреб, 1975), Ледена шума и друге кратке приче (Загреб, 1975), Потомак сјена (роман, Загреб, 1978), Ивањска ноћ, (роман, Београд, 1985), Панонски диптих, двије приповијести (Загреб, 1990), Рибља стаза (роман, Сремски Карловци, 1997), Амерички сладолед, (роман, Загреб, 1998, Сремски Карловци, 1998), На небу, (приче, Сремски Карловци, 2002); Вепрово срце (роман, Београд, 2012, 2013); Усвојење (новеле, Сремски Карловци, 2012, 2014), Изабране приче (Сремски Карловци, 2016)

     Написао драме: Дионис (1975), Карневал цврчака (1980) и Есекерски заљубљеници (1989). Аутор је сценарија за филмове, ТВ серије и ТВ драме: Тена (1976), Приче за лаку ноћ (1978), Хајдучки гај (1991), Испод црте (2005), Коњаник (2005) и Леа и Дарија (2011).

      Приповетке су му превођене на пољски (Zaglada, Kраков, 1985), енглески, немачки, руски, шпански, мађарски и словеначки језик.

    Награде: ,,Седам секретара СКОЈ-а„, ,,Ослобођење“, ,,Политика“, ,,Младост“, ,,Владимир Назор“, ,,Сава Мркаљ“, ,,Светозар Ћоровић“, Виталова награда за књигу године (2013) – ,,Златни сунцокрет“, ,,Борисав Станковић“, ,,Душан Васиљев“, ,,Бранко Ћопић“, ,,Григорије Божовић“, ,,Данко Николић“ и ,,Андрићева награда“.

     Живи у Загребу.

 

Драго Кекановић је написао драматичну и болну књигу у којој је успео да споји личну и колективну судбину, лични и колективни пораз. Ратна несрећа је уздигнута на симболичко-метафизички ниво. Импресионира лирска снага књиге и њена висока симболичка сугестивност. Импресионира вјештина у вођењу прича и прављењу обрта, нараторова самосвијест о тој вјештини. Импонује мајсторство у индивидуализацији и моделовању ликова. Импресионира дистанца према врелој националној тематици и прибраност у приповиједању. Вишеструко драгоцјена књига.

Јован Делић

Али Kекановић није писац само једне наративне теме, једне врсте књижевних ликова, једне интонације и значења. Он је и у ранијој и доцнијој прози поетички веома богат, динамичан и разноврстан.

Марко Недић

Премештајући пажњу са очекиваног, он је маниром великог писца кроз симболичку перспективу (…) довео до значења патње оних који су изгубили све, али упркос томе настоје да сачувају самопоштовање и разумевање људске ситуације у звуковима пријатељског језика и његовог трагања за смислом живота.

Јован Зивлак

Он изазива читаоца опседнутог коректношћу једног света да буде згађен над ловом, како би му показао да је његова згађеност само једна лукава гримаса над историјом из које себе жели да изузме и ослободи бремена
одговорности.

Владимир Гвозден

У животима многих Kекановићевих јунака – изгнаних из свог завичаја, лишених основне тачке ослонца и вођених судбином која им је ускратила све – сећања и прича о ономе што је било, а чега више нема, постају једино животно упориште. Тако гледано, Kекановић нам све време, упоредо са људским судбинама, говори и о причи и приповедању.

Александар Јовановић

И писац може да буде хроничар драматичних догађаја непосредне стварности, дубински тумач свога доба.

Милета Аћимовић Ивков